Proč DOSPRA ?
- spravujeme více než 12 000 bytů na území měst Chomutov, Most, Jirkov, Litvínov, Kladno, Ostrov a Praha
- poskytujeme komplexní služby v oblasti ekonomické, právní a údržbové, dále pak individuální, dle přání klienta
- v minulosti jsme pomohli se založením stovek společenství vlastníků jednotek a desítek bytových družstev (sdružující tisíce bytů) a i nadále se soustředíme na vznik nových majitelů budov, zajištění financování řešení bytových potřeb je pro nás samozřejmostí
- decentralizace a nezávislost našich klientů – usilujeme o maximální samostatnost a nezávislost jednotlivých domů, což přináší maximální kontrolu, ale žádné starosti, jednotlivým uživatelům bytů
- zajišťujeme celkovou revitalizaci domů (výměna oken, zateplení obvodového pláště a obnova střešního pláště) včetně financování projektu revitalizace. Díky našemu přístupu jsou klienti schopni provést revitalizaci svého domu během jednoho roku od převzetí vedení správy naší společností
- specializujeme se na získávání finančních prostředků z různých dotačních programů. (NOVÝ PANEL, ZELENÁ ÚSPORÁM, IPRM Chomutov, IPRM Jirkov a další). Doposud se nám podařilo získat pro naše klienty téměř 250.000.000,- z různých dotačních titulů.
- díky našemu jedinečnému přístupu ke každému klientovi a bohatým zkušenostem našich zaměstnanců, jsme schopni vyhovět individuálním požadavkům rozličných majitelů domů
- disponujeme nejmodernějším softwarem a rozsáhlou počítačovou sítí (dálkové klientské přístupy k domům, digitalizace všech dokumentů, efektivní, pružné a rychlé informace...)
Reference
Domy v naší správě
V rámci poskytovaných služeb se mimojiné snažíme o maximální využívání všech aktuálních dotačních programů (např. NOVÝ PANEL, ZELENÁ ÚSPORÁM a IPRM jednotlivých měst). Např. v roce 2011 se nám takto podařilo zajistit celkem 40.000.000,- Kč z různých dotačních titulů.
Struktura společnosti
Politika integrovaného systému řízení
Záměrem společnosti DOSPRA, spol. s r.o. je poskytovat služby takovým způsobem, aby byly optimálně uspokojeny potřeby a požadavky stávajících i budoucích zákazníků na shodu, spolehlivost, bezpečnost, dále na jakost, ceny, termíny dodání, na rozsah služeb, záručního a pozáručního servisu a v neposlední řadě na minimalizaci dopadů činnosti společnosti na životní prostředí. Tyto požadavky chce společnost naplňovat s maximálním využitím znalostí a zkušeností svých zaměstnanců, zkušenosti zákazníků a dodavatelů , za využití nových poznatků vědy a techniky.
V souladu s tímto cílem si společnost DOSPRA, spol. s r.o. se sídlem v Chomutově stanovuje následující politiku jakosti a EMS:
- dosahovat stabilní kvality jím realizovaných činností v oblasti správy a údržby nemovitostí, údržby a drobných oprav a sklenářských a malířských prací přijímat a vyhodnocovat konkrétní cíle jakosti jednotlivých úseků společnosti pro zlepšování systému jakosti a jakosti dodávaných služeb,
- plnit současné i budoucí požadavky, potřeby a očekávání zákazníků a zainteresovaných stran a tím přispívat k udržování okruhu stálých zákazníků a rozšiřovat počet nových,
- udržovat a zlepšovat efektivní a účinný systém managementu jakosti tak, aby plnil požadavky na něj kladené,
- zvyšovat kvalifikaci, odbornou způsobilost a angažovanost zaměstnanců společnosti pro zabezpečení shody, spolehlivosti, bezpečnosti a jakosti dodávaných výrobků a služeb,
- zlepšovat dodavatelsko-odběratelské vztahy a zapojit zákazníky i dodavatele společnosti do procesu neustálého zlepšování jakosti dodávaných výrobků a služeb,
- dodržovat veškeré zákonné požadavky.
- základním klíčem k úspěchu naší společnosti je kvalifikovaný a spokojený pracovník, který zná nejmodernější technologické postupy a zařízení, jak v oblasti realizace produktů, tak v oblasti ochrany životního prostředí,
- vybíráme takové partnery pro dodávky, kteří jsou nejenom kvalitní, dodržují smluvní termíny a zaručují vysokou kvalitu naší práce, ale zároveň jsou dostupní tak, že doprava dodávek nezatěžuje neúměrně životní prostředí a jejich činnost nemá neúměrné dopady na životní prostředí,
- neustálé zlepšování integrovaného systému řízení v naší společnosti je kategorickým požadavkem doby. Bez něho není možný další růst naší společnosti,
- naše procesy a výstupy z nich neustále prověřujeme, monitorujeme a zlepšujeme tak, aby dopady naší činnosti na životní prostředí byly minimální možné,
- v naší práci klademe důraz na předcházení vzniku neúměrné zátěže před odstraňováním následků naší práce na ŽP,
- dodržování legislativních požadavků kladených na naší činnost považujeme za základní pravidlo naší práce,
- všemi dostupnými prostředky se snažíme naplňovat očekávání našich zákazníků a veřejnosti v oblasti dopadu naší činnosti na ŽP,
- stanovujeme environmentální cíle a cílové hodnoty, které pravidelně prověřujeme,
- naše postupy v oblasti ŽP pravidelně sdělujeme vlastním zaměstnancům, zákazníkům, dodavatelům a veřejnosti.
V Chomutově dne 16. 12. 2007
Bc. Stanislav Šára, MBA
jednatel, majitel
Naše služby staré
Posláním společnosti DOSPRA, spol. s r.o. je poskytování komplexních a profesionálních služeb v oblasti správy a údržby nemovitostí s využitím moderní techniky a s týmem profesionálů, kteří jsou připraveni plnit vaše přání a potřeby. O vysoké kvalitě naší práce svědčí nejen uznávané certifikáty ČSN 9001 a ČSN 14001, které firma vlastní, ale především spokojenost samotných klientů a neustále se dynamicky zvyšující počet spravovaných bytových domů. Tento fakt se stal pro naši společnost tím nejvyšším oceněním, ale i závazkem pro další působení na trhu.
Stručný výčet námi nabízených služeb – výběr dle individuální dohody s klientem:
metodické vedení v oblasti ekonomické, technické a legislativní
administrativní a ekonomická činnost:
- spisová evidence dle jednotlivých nájemníků a podnájemníků
- provádění inkas a plateb přes samostatný bankovní účet klienta
- kontrola plateb na příspěvky na správu a údržbu domu a poskytování služeb
- kontrola prvotních účetních dokladů a platby dodavatelům prací a materiálů
- daňové (vypracování a podání daňového přiznání - daň z příjmu, daň z nemovitosti…) a statistické povinnosti spravovaných subjektů
- sestavování a předkládání měsíčních zpráv o hospodaření klienta
- zpracovávání odměn představitelům či zaměstnancům klienta, včetně zákonných odvodů,
- vyúčtování nákladů na služby spojené s bydlením na jednotlivé spotřebitele – otop, TUV vodné, elektřina, plyn, výtah,..
- vedení účetnictví dle zák. 563/91 Sb.
- styk s orgány státní správy
- zajišťování korespondence klienta se třetími subjekty
- zpracování podkladů pro úvěr a podkladů pro vyřízení dotací, a to na základě spolupráce s bankovními domy a stavebními spořitelnami
- podávání návrhů na vklady a zápisy do katastru nemovitostí (např. při převádění jednotek do osobního vlastnictví)
- poskytování vymezených informací členům společenství či jiným osobám dle dispozic klienta
- vedení archivu klienta
právní činnost:
- evidence a vymáhání pohledávek - návrhy na podání žalob, zahájení exekucí či jiné formy vymáhání pohledávek
- kontrola insolvenčního rejstříku
- zastupování klienta v jednání s třetími osobami, zastupování v soudních sporech
- uzavírání smluv týkajících se provozu nemovitosti, kontrola jejich plnění, reklamace při jejich nedodržování, vymáhání případných sankcí a penalizací
- vedení evidence představitelů klienta a jejich aktualizace v obchodním či jiném rejstříku
- svolávání a organizace jednání orgánů klienta
- jednání s pojistitelem majetku klienta
technická činnost:
- zajišťování komplexní údržby objektů
- zajištění nepřetržité havarijní služby
- zajištění pravidelných provozních revizí technických zařízení ve spravované nemovitosti vč. zajištění případných oprav
- zajišťování odečetů vodoměrů, spotřeby TUV a tepla
- zajištění znaleckých či jiných odborných posudků
inženýrská činnost:
- provedení poptávkového či výběrového řízení na rozsáhlejší investiční akce:
formulace zadávacích podmínek
přijímání a hodnocení nabídek ve spolupráci s klientem, včetně souvisejících administrativních činností
zajištění přípravy smlouvy na míru s vybraným uchazečem
- zajištění stavebnětechnického dozoru
- zajištění odborných a znaleckých posudků, revizních zpráv
- zajištění energetického auditu
Naše služby
Naše služby
Posláním společnosti DOSPRA, spol. s r.o. je poskytování komplexních a profesionálních služeb v oblasti správy a údržby nemovitostí s využitím moderní techniky a s týmem profesionálů, kteří jsou připraveni plnit vaše přání a potřeby. O vysoké kvalitě naší práce svědčí nejen uznávané certifikáty ČSN 9001 a ČSN 14001, které firma vlastní, ale především spokojenost samotných klientů a neustále se dynamicky zvyšující počet spravovaných bytových domů. Tento fakt se stal pro naši společnost tím nejvyšším oceněním, ale i závazkem pro další působení na trhu.Stručný výčet námi nabízených služeb – výběr dle individuální dohody s klientem:
metodické vedení v oblasti ekonomické, technické a legislativní
Profil firmy
kdo jsme:
Posláním společnosti DOSPRA, spol. s r.o. je poskytování komplexních a profesionálních služeb v oblasti správy a údržby nemovitostí s využitím moderní techniky a s týmem profesionálů, kteří jsou připraveni plnit vaše přání a potřeby. O vysoké kvalitě naší práce svědčí nejen uznávané certifikáty ČSN 9001 a ČSN 14001, které firma vlastní, ale především spokojenost samotných klientů a neustále se dynamicky zvyšující počet spravovaných bytových domů. Tento fakt se stal pro naší společnost tím nejvyšším oceněním, ale i závazkem pro další působení na trhu.
v datech:
1994 – 2001
Společnost DOSPRA, spol. s r.o. vzniká v roce v 1994. Její název tvoří akronym slov domovní správa. V počátcích své existence se naše společnost věnovala především správě téměř čtyř tisíc bytových a nebytových jednotek pro město Chomutov.
2001
V tomto roce proběhla privatizace bytových a nebytových jednotek ve vlastnictví města Chomutov, během níž naše společnost získala skoro čtyři tisíce bytových i nebytových jednotek do své správy.
2004 – 2005
V tomto období se společnost zaměřila především na investice do vybudování manažerského, informačního a ekonomického systému – jednalo se mj. o pořízení terminálového serveru s možností kontrolovaných dálkových přístupů, komplexní programy na zpracovávání účetní agendy firemní i klientů společnosti, inovativní a spolehlivý software pro efektivní správu a metodické vedení spravovaných nemovitostí. Veškeré pravidelně předávané měsíční výstupy, informace, upozornění a další korespondence dle smlouvy s klientem tak může probíhat velice pružně a flexibilně. Další výhodou je i možnost zřídit pro klienta úložiště dokumentů dle jeho přání, do kterého se při znalosti přihlašovacího jména a hesla může z jakéhokoliv místa s připojením k internetu dostat a mít tak důležité doklady kdykoliv a kdekoliv k dispozici (smlouvy, platby, revize, faktury, upomínky….)
červenec 2005
Došlo k ukončení činnosti jednoho ze správců bytového fondu v Chomutově, což pro naši společnost představovalo vítanou výzvu. Firma získala do své správy více než 555 bytů ve více než 30-ti společenstvích vlastníků jednotek. Při přechodu klientů bylo nutné zabezpečit plynulý přechod všech činností se správou domů souvisejících – neukončené právní spory s neplatiči, zavedení databáze nutné k vedení sporů nových, kompletní administrativa k vyúčtování všech zálohových plateb nájemců na náklady na služby spojené s bydlením, rozjednané / rozpracované stavební, údržbářské a další zakázky, příp. jiné správcovské činnosti. Pro nové klienty tento převod nepředstavoval žádnou zátěž - finanční ani časovou.
2006
V tomto roce firma provedla audit implementovaných počítačových a softwarových prvků.
Neustále se zvyšující počet klientů si vyžádal nákup nebytových prostor v ulici Březenecká, čp. 4475, Chomutov. Naše společnost tak provozuje pro své klienty již dvě pobočky v Chomutově.
2007
Firma vytvořila a udržuje systém řízení jakosti, který splňuje všechny požadavky specifikované normou ČSN EN ISO 9001:2001 na systém managementu jakosti pro následující předmět činnosti: správa a údržba nemovitostí.
2008
Firma vytvořila a udržuje systém environmentálního managementu, který splňuje všechny požadavky specifikované normou ČSN EN ISO 14001:2005 na systémy environmentálního managementu pro následující předmět činnosti: správa a údržba nemovitostí.
2009 - 2010
Připravovaná privatizace přibližně 6000 bytů z vlastnictví Mostecké bytové, a.s. představovalo významnou výzvu pro naší společnost, která se rozhodla vstoupit na zcela nový trh v Mostě. Úspěch společnosti DOSPRA, spol. s r.o. v privatizaci a dramatické navýšení počtu spravovaných klientů si vyžádalo nábor nových zaměstnanců a otevření pobočky mosteckém centru.
Současnost
V současné době spravuje DOSPRA, spol. s r.o. téměř 12.000 bytů v Mostě, v Chomutově, v Jirkově, v Praze, v Ostrově a v Litvínově. Aktivně se věnujeme rozvoji nových služeb pro naše klienty, především pak zajišťování revitalizace bytových domů a získávání finanční podpory pro revitalizace z různých dotačních titulů.
závěrem:
organizační, personální a technologické změny zajišťující firmě pružnost, flexibilitu a maximální úspěšnost při nalézání a uspokojování přání a potřeb klientů způsobem, jenž na současném trhu ve správě nemovitostí nemá srovnatelnou konkurenci
Jsme tým zkušených profesionálů v oblasti facility managementu (správa a údržba nemovitostí a bytových domů). Komplexní správou bytových domů se zabýváme již 26 let, během nichž jsme se stali vyhledávaným specialistou z řad bytových družstev, společenství vlastníků i soukromých vlastníků na správu a údržbu nemovitostí a bytových domů v následujících městech :
- Chomutov
- Most
- Jirkov
- Litvínov
- Kladno
- Ostrov
- Praha
Ze svých 6 provozoven spravujeme přes 12. 000 bytů na území měst Chomutov, Jirkov, Most, Litvínov, Ostrov, Kladno a Praha. Dbáme na to, aby naše portfolio nabízených služeb při správě a údržbě nemovitostí a bytových domů komplexně pokrylo potřeby a přání klientů, věnujeme se při správě a údržbě nemovitostí a bytových domů především službám v oblasti ekonomické, účetní, administrativní, údržbové, dále pak věnujeme zvýšenou pozornost právní podpoře klienta.
Naše služby, poskytované v oblasti správy a údržby nemovitostí a bytových domů, jsou vždy:
- profesionální, založené na dlouholeté tradici a zkušenostech
- na nejvyšší úrovni kvality – vlastníme certifikáty ČSN ISO 9001 a ČSN 14001
- individuální – respektujeme plně přání a potřeby každého klienta a vytvoříme tak jedinečný soubor poskytovaných služeb pro jednotlivé klienty, a to z oblasti ekonomické, právní i údržbové dále pak dle přání klienta
V minulosti jsme pomohli se založením stovek společenství vlastníků jednotek a mnoha bytových družstev (sdružující tisíce bytů) a i nadále se soustředíme na vznik nových majitelů budov, zajištění financování řešení bytových potřeb je pro nás samozřejmostí.
Disponujeme nejmodernějším softwarem a rozsáhlou počítačovou sítí (dálkové klientské přístupy k domům, digitalizace všech dokumentů, efektivní, pružné a rychlé informace).
Kromě standardních služeb z oblasti facility managementu (správa a údržba nemovitostí a bytových domů) také zajišťujeme celkovou revitalizaci domů (výměna oken, zateplení obvodového pláště a obnova střešního pláště) včetně financování projektu revitalizace. Díky našemu přístupu jsou klienti schopni provést revitalizaci svého domu během jednoho roku od převzetí vedení správy naší společností.
V neposlední řadě zajišťujeme i soudní a mimosoudní vymáhání dlužných částek.
Specializujeme se na získávání finančních prostředků z různých dotačních programů ( např. NOVÝ PANEL, ZELENÁ ÚSPORÁM, integrovaných plánů rozvoje měst - IPRM a další). Doposud se nám podařilo získat pro naše klienty dotace v celkové výši téměř 250.000.000,- Kč.